24 Nisan 2014 Perşembe

Evvel Sevda İçinde




İlklerle dolu bir yazıya hoşgeldiniz. Kitap Notları yazılmaya başlanalı beri 143 kitap hakkında atılı tutuldu. Bunların içinde hukuktan öyküye, tarihten turist rehberine, romandan biyografiye birçok çeşit bulabilirsiniz. Bir tek şiir bulamazsınız. Yıllarca lisede şairin bayrağa seslenmesinden mi bezip bu hale geldim, yoksa içimde yontulmayan bir odun mu var bilmiyorum ama ben şiirde anlamıyorum. Anlamadığım için de okumuyorum, okumadığım için de bilmiyorum…

Bir de şimdiye kadar yazılan kitapların hepsini ben paramla almıştım ya da (kütüphaneden/arkadaşımdan) ödünç almıştım ya da (yarışmalardan/çekilişlerden) kazanmıştım. Hiç yazarından veya yayıncısından okumam için gönderilen kitap olmamıştı. İşte bu kitap bu açıdan da bir ilk. Ben de bilmiyorum böyle gönderilen kitapları nasıl yorumladığımı.

Neyse artık İbrahim Öksüz'ün şiirlerini topladığı Evvel Sevda İçinde adlı kitabına dönelim. 92 sayfalık, minicik bir solukta okunabilecek bir kitap. Ben bir solukta okuyamadım o ayrı. Çoğu şiiri iki kere okudum. Bazen aldığım hissi kuvvetlendirmek ve teyit etmek için bazen de anlamak için. Çoğu şiirde sanki biraz anlar gibi oldum ama tam anlamadım. O anlamın peşinde okuyup durdum. Çok kişisel ve özel olan nesir eserlerde de aynı 'tam anlayamama' haline düşüyorum. Tabi şiirdeki kelime oyunları, imgeler filan derken durum daha zor oluyor.

Yine de sevip kendime yakın bulduğum şiirler oldu; mesela Çilingir Duası esprili, hoş bir şiirdi.

Aylak Şair adlı şiirdeki ''Ben sana bir dalda dokuz ceviz görmeden taş atmaz yaşımda vuruldum'' mısrasındaki geçkinliği, yılmışlığı anlatma şekline bayıldım. Bu deyimi ben de kullanabilirim. 

Dilekçe şiiri ise ''Vermiş olduğunuz ödülü fiilen almadığım için; ironik olarak birçok doğruya maruz kalıyorum'' mısraları ise güzel bir özet; 'yetkililer' o kadar yanlış ki onların tersine yapılacak en küçük hareket dünyanın en onurlu, en prensipli davranışı haline geliyor, öyle bir niyet olmasa bile.

Dayımın Mükemmel Olması Diyalektiğe Aykırıdır adlı şiirde ise Sivas Katliamı'na bir gönderme mi var, onu da merak ediyorum.

Siz şiir seviyorsanız İbrahim Öksüz'ün şiirlerini  deneyebilirsiniz. Ben mi? Bana bu kadar yeter. Beş yıl sonra belki bir şiir kitabı daha okurum.

12 yorum:

  1. Ben de şiir okuyamıyorum yaaa :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki biraz denesek olur, ümidimi kaybetmek istemiyorum :)

      Sil
  2. Hoş bir kitaba benziyor, yaptığın alıntılar meraklandirdi beni:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiirlerin hepsini koymadım ki merak edin :)

      Sil
  3. çok beğendiğim bir kitap oldu.. ama benim için de şiir okuma modunu yakalamak kolay olmuyor maalesef...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kesinlikle metroda, dişçide sıra beklerken filan okunacak bir şey değil. Ama ben genel olarak şiire çok uzağım.

      Sil
  4. ben şiir severim, gerçekten çok severim, bunu da sevmiştim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel, şiir okuyabilmek özel bir şey bence.

      Sil
  5. Güzel bir kitaba benziyor.
    Şiirler için Kendi bloğuma da beklerim. http://aybatomer.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  6. Teşekkürler . İyi bloglar :)

    YanıtlaSil
  7. Ben annem sayesinde sevmeye başladım şiiri :) Bu kitabı da okuyup , beğenmiştim. Keyifli okumalar , bol atıp tutmalar :)

    YanıtlaSil

Söyleyecek sözü olanlara bayılırım! :)